• Lorem ipsum
FAQ
Productadvies
Hoe weet ik wat mijn huidtype is?

Om de juiste producten voor jouw huidtype te vinden, kun je kijken naar de huidproblemen die je graag zou willen verbeteren. Wat zijn jouw 'huidwensen'?

Voelt je huid droog, schraal en trekkerig, met schilfertjes en een beetje ruwe textuur? Kies dan voor de gezichtsverzorging van Lakshmi Vata, of Ayumi Sandelhout.

Is je huid gevoelig, met roodheid, vlekjes, couperose en neiging naar oppervlakkige pukkeltjes? Dan is Lakshmi Pitta Sensitive of Regenesis de oplossing! 

Last van een vette huid, met neiging naar acne, verstopte porien en mee-eters? Of heb je een normale huid met een glimmende T-zone? Lakshmi Kapha zuivert je huid zonder uit te drogen. Of kies voor Ayumi Tea Tree

Een normale huid die weinig tot geen huidproblemen heeft? Lucky you! Kies dan voor Lakshmi Skin Detox of Ayumi Kurkuma, om je huid stralend en gezond te houden.

Vanaf een jaar of 30 beginnen onze huidfuncties achteruit te gaan, en worden tekenen van veroudering steeds zichtbaarder. Om je huid een frisse jongere uitstraling te geven, gebruik je het beste de Lakshmi AntiAge gezichtsverzorging.

Heb je onze uitgebreide Sample Collectie al gezien? Met deze service kun je een kleine hoeveelheid product bestellen om op je gemak thuis uit te proberen. Ideaal, zo weet je meteen of de geur en textuur is wat je zoekt.

Twijfel je nog welke producten bij jouw huidtype passen? Mail gerust naar onze schoonheidsspecialiste via [email protected], ze helpt je graag met kiezen van de juiste verzorging!

Duurzaamheid
Zijn alle producten dierproefvrij?

Jazeker, alle producten in ons assortiment zijn 'Cruelty Free'. De artikelen in onze webshop zijn gegarandeerd niet op dieren getest. Tegenwoordig zijn er uitstekende mogelijkheden om cosmetica op veiligheid en werkzaamheid te testen, waarbij geen dierproeven nodig zijn.

Zijn alle producten vegan?

Het grootste deel van onze collectie is gecertificeerd Vegan!

De producten die niet vegan zijn, bevatten bijvoorbeeld honing. Omdat dit door bijen gemaakt wordt, is het niet vegan te noemen. De honing komt van biologische imkerijen, waar het welzijn van de bijen voorop staat. Bovendien is het behoud van de bijenpopulatie heel belangrijk voor het bestuiven van gewassen! Door de aanschaf van producten met biologische honing draag je dus een steentje bij aan het lokale natuurbeheer.

Ook hebben wij borstels van Origanic in het assortiment, die gemaakt zijn van diervriendelijk verkregen geitenhaar. De huidborstels bestaan uit natuurlijk en onbehandeld FSC-gecertificeerd beukenhout, en geitenhaar van blije geiten! De geitjes worden regelmatig geborsteld, en de verzamelde haren gebruikt om de Origanic borstels van te maken. Volledig composteerbaar, dus als de huidborstels eenmaal versleten zijn, kunnen ze bij het gft-afval. Een milieuvriendelijke en verantwoorde keuze! 

Worden mijn producten milieuvriendelijk verpakt?

Wij doen er alles aan om jouw pakketje zo duurzaam en milieuvriendelijk mogelijk te verpakken!

Zo gebruiken we bijvoorbeeld vulmateriaal dat is gemaakt van maiszetmeel (en dus niet van plastic). Door het gebruik van vulmateriaal voorkomen we dat jouw producten onderweg beschadigen. Deze groene 'schuimpjes' zijn volledig composteerbaar, en mogen daarom bij het GFT afval. 

Onze verzenddozen zijn gemaakt van gerecycled karton, en kunnen na gebruik bij het oud papier. De doosjes om de producten van Lakshmi, Mokosh en HappySoaps zijn duurzaam verkregen uit FSC gecertificeerde bossen met verantwoord houtbeheer.

Zelfs onze pakbonnen worden geprint op eco papier uit hergebruikt materiaal.

Kortingscodes
Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

In het winkelmandje (dus nog voordat je adresgegevens gaat invullen),zie je onder de producten een veldje staan met 'kortingscode' en een plusje ernaast. Plak hierin je kortingscode, en klik op het plusje. Je ziet dan in het overzicht de verrekende korting staan.

Werkt dit niet? Het kan zijn dat je kortingscode verkeerd gespeld is, de actieperiode verlopen is, of dat de code alleen geldig is op bepaalde productgroepen.

Cadeaubon
Hoe werkt de online cadeaubon?

Wil je iemand verrassen met een leuk cadeautje, zonder de deur uit te hoeven? Bestel dan de online cadeaubon van BioSelfCare! Lekker makkelijk en snel, en de ontvanger kan shoppen uit het hele assortiment, dus keuze genoeg!

Kies zelf het bedrag en de look van je Cadeaubon, en voeg deze toe aan je winkelmandje. Voltooi de bestelling in de checkout.

De online cadeaubon met unieke code wordt rechtstreeks verzonden naar het email-adres van jouw ontvanger. De bon mag in delen besteedt worden.

Je ontvangt na het plaatsen van je bestelling een orderbevestiging op je eigen emailadres.

Betaalmethodes
Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?

Om je BioSelfCare bestelling af te rekenen, kun je kiezen uit Ideal, Klarna Achteraf en PayPal.

Betaling met Ideal is gratis, voor gebruik van Klarna en PayPal vragen we een kleine bijdrage in de betaalkosten.

Verzending & Levering
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Je kunt ervoor kiezen om jouw bestelling te laten bezorgen op een PostNL afhaalpunt bij jou in de buurt. Hiervoor rekenen wij geen extra kosten. 

Het is niet mogelijk om je bestelling rechtstreeks bij BioSelfCare af te halen of retour te brengen.

In welke landen leveren jullie?

Momenteel leveren wij binnen Nederland en België.

Retourneren
Wat als ik niet 100% tevreden ben?

Wij willen graag dat je blij bent met onze kwaliteitsproducten. Daarom bieden we een 100% Tevredenheidsgarantie. Mocht je toch niet helemaal tevreden zijn, om wat voor reden dan ook, laat het ons vooral weten! We zoeken dan met jou naar een passende oplossing. Mail of bel ons gerust!

Klachtenprocedure: indien je toch een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je hierover contact met ons opnemen. Je krijgt van ons zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing, of komen we er samen niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl), of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Wettelijke garantie: voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Uiteraard voldoen al onze verzorgingsproducten aan hoge kwaliteits-standaarden.

Bedankt voor je vertrouwen in BioSelfCare!

Kan ik mijn order gratis retour zenden?

Wil je jouw order retour zenden? Dat kan. Stuur ons dan eerst even een mailtje naar [email protected], zodat we jouw retour optimaal kunnen verwerken. 

Je kunt voor het retourneren zelf een vervoerder (postbedrijf) kiezen, zoals PostNL of DHL. Je laat de vervoerder dan een verzendlabel aanmaken met ons retour adres erop.

De kosten van het retour sturen zijn voor eigen rekening. Het is dus niet mogelijk om je order gratis retour te zenden.

Ons retour adres is:

Leeuwenbergweg 23b
7371AL Loenen (GLD)
Nederland

Graag het product terugsturen met originele verpakking. Om in aanmerking te komen voor teruggave van het volledige aankoopbedrag, dienen de geretourneerde artikelen onbeschadigd en ongebruikt te zijn. 

Verpak het product in een stevige doos of bubbeltjes-envelop die goed dichtgeplakt kan worden, en voeg bij voorkeur de pakbon toe met je gegevens erop. Deze pakbon kun je vinden in het oorspronkelijke pakketje met producten. Plak het verzendlabel op de buitenste doos, met daarop duidelijk het retouradres.

Contactgegevens
Neem contact op
Verzenden
*Verplicht veld